11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ogrenciler CAD sistemleriyle mimari çizimleri ilgili teknik bilgilerini kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ogrenciler CAD sistemleriyle mimari çizimleri, ilgili standartları kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ogrenciler CAD sistemleriyle iç mimari çizimleri ilgili teknik bilgilerini kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ogrenciler CAD sistemlerini kullanarak üç boyutlu çizimler gerçekleştirebilecektir.
  • Ogrenciler Üç boyutlu modellerin render sunuşlarını hazırlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 2 boyut eskiz komutlarının öğretilmesi uygulama
2 Modify komutlarının öğretilmesi uygulama
3 3 Boyuta giriş ' Döşeme' komutunun gösterilmesi uygulama
4 ' Duvar' komutunun gösterilmesi uygulama
5 ' Kolon ve kapı-pencere' komutunun gösterilmesi uygulama
6 1. ara sınav 1. ara sınav
7 'Kütüphane, tarama ve kiriş' komutunun gösterilmesi uygulama
8 ' Kat oluşturma ve merdiven' komutunun gösterilmesi uygulama
9 ' Çatı ve Arazi' komutunun gösterilmesi uygulama
10 'Kesit- Cephe oluşturma ve Kamera yerleştirme' komutunun gösterilmesi uygulama
11 ' Malzeme atama ve Rendering' komutunun gösterilmesi uygulama
12 ' Animasyon, Datay alma ve Yazı' komutunun gösterilmesi uygulama
13 ' Ölçü ve kot ekleme - Mahal adı verme' komutunun gösterilmesi uygulama
14 ' Çıktı alma' komutunun gösterilmesi uygulama
15 2. ara sınav 2. ara sınav
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
1
10
    Toplam
92

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek;
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek;
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek;
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek;
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak;
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek;
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek;
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak;
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek;
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak;
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek;
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek;

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010